Hver sæson arbejder vi med inspirerende iværksættere, som skiller sig ud med sæsonens blomster. Mød Marie-Louise de Bruin fra Afscheid met Bloemen.
"Hvor er det dejligt at se årstiden afspejlet i blomsterarrangementer til begravelser. På den måde matcher det den stemning, folk er i."
"Med sæsonbetonede blomster i begravelsesarrangementer kan man virkelig skille sig ud som blomsterhandler. Vi har så mange smukke blomster til rådighed," siger Marie-Louise de Bruin fra Afscheid met Bloemen.
"Forbrugerne er mere følsomme over for årstiderne, end man skulle tro," siger Marie-Louise de Bruin, blomsterhandler og initiativtager til Afscheid met Bloemen, et nationalt partnerskab af 30 blomsterhandlere, der fokuserer på at sælge eksklusive blomsterarrangementer til begravelser. "Kunderne er måske ikke selv klar over det med det samme, men vi ser meget tydeligt, at man foretrækker andre arrangementer om sommeren end om vinteren. For eksempel klarer blomstertemaet 'Have' sig godt om sommeren. Temaet 'Bold' med store roser i varme nuancer, hyben, lanterner og bær som Callicarpa og Celastrus vælges i højere grad om efteråret. Man kan virkelig mærke, at kunderne er i et andet humør på det tidspunkt."
"Vi kan selvfølgelig tilpasse næsten alt til årstiden. Magnolia-grene kan f.eks. erstattes af Hamamelis om vinteren. Hvert arrangement er i sidste ende skræddersyet. De florister, der arbejder sammen med os, går et skridt videre, end folk er vant til. De reagerer på den afdødes personlighed, men de ser også på f.eks. den kiste, som blomsterne skal lægges på. På en stor, brun kiste lægger man ikke et sødt hjerte af sarte blomster, men et groft, robust stykke med f.eks. vinranker."
De blomsterhandlere, der deltager i Afscheid met Bloemen, har hver en personlig side på den fælles hjemmeside, som også fungerer som webshop. De har også en luksusfotobog, som bruges som udgangspunkt for salg af begravelsesbinderier i butikken. "Meget har ændret sig i begravelsesbranchen," konstaterer Marie-Louise. "Folk er blevet mere velformulerede og orienterer sig i stigende grad online. Og så kan især de nærmeste familiemedlemmer godt lide at komme i butikken, fordi det er rart at se nogen i øjnene, når man diskuterer et skræddersyet arrangement. Som blomsterhandler har du i butikken mulighed for at vise, at der er meget mere muligt end den almindelige begravelsesbinderi, som hovedsageligt bruger blomster, der er tilgængelige året rundt. Der er så mange smukke blomster i sæsonen. Det er det, der får dig til at skille dig ud som blomsterhandler. Det er også slående, at budgettet ofte er større, end mange blomsterhandlere tror. Vis, hvad der er muligt, så er der noget at vælge imellem. Kunderne vil ikke selv være så hurtige til at bede om en kistebelægning i en haves atmosfære. Hvis man viser et billede af sådan et farverigt arrangement med årstidens smukke blomster, kan det være, at kunderne bare forelsker sig i det."
Vil du gerne holdes orienteret om de seneste nyheder, begivenheder og interessante opdateringer?
AbonnerKampagnen '365 dage med blomster' er et initiativ fra promoveringsudvalget 365 dage med blomster. Over 1.800 avlere fra 15 forskellige lande gør dette muligt. De dyrker over 150 forskellige blomster, som promoveres i løbet af året baseret på Royal FloraHollands tilgængelighedsdatoer. Formålet med kampagnen "365 dage med blomster" er i fællesskab at udvikle salgsmuligheder for blomsterhandlere.
Samarbejde? hello@365daysofflowers.com Vi kan kontaktes på .
Ansvarsfraskrivelse og betingelser for brug