Sarah Dikker er masterflorist og henter sin inspiration især i udlandet. Hun fortæller, hvordan det ofte fungerer for hende.
"At rejse har ændret min opfattelse af blomster fuldstændigt," siger Sarah. "Da jeg som 21-årig rejste til USA, blev jeg overrasket over, hvor mange penge der blev brugt på blomsterdekorationer. Blomsterne blev nøje tilpasset duge og interiør – et detaljeringsniveau, som vi kender mindre til i Holland."
For Sarah starter hvert design med en vision. "Inspirationen opstår i mit hoved; jeg ser det i 3D. Idéen står klar med det samme, og derefter skal den realiseres: fra tekniske tegninger til 3D-visualiseringer, prøveopstillinger, materialevalg og historien bag. Kultur og menneskets fortælling spiller en stor rolle i det hele. Det handler i sidste ende om at fortælle en historie og styrke et udtryk. Vi arbejder i en branche, hvor vi bliver bedt om at udtrykke følelser og værdier. Det skal vi tage alvorligt. Et event er intet uden dekoration – det er essentielt for oplevelsen og udtrykket. Blomsters udseende er et sprog, alle forstår."
Særlige kreationer
Hendes mest særlige værker? "Jeg giver altid mig selv den opgave at genopleve de grundlæggende tanker om æstetik og hele tiden overraske. Mit mål er altid at skabe noget, der er så stærkt og meningsfuldt, at det vækker følelser. Hvis det lykkes, har jeg nået mit mål. I stedet for en blomsterdekoration på et højbord designede jeg engang træer, man kunne stå under. Grenene var dækket med blomster."
Vil du gerne holdes orienteret om de seneste nyheder, begivenheder og interessante opdateringer?
AbonnerKampagnen '365 dage med blomster' er et initiativ fra promoveringsudvalget 365 dage med blomster. Over 1.800 avlere fra 15 forskellige lande gør dette muligt. De dyrker over 150 forskellige blomster, som promoveres i løbet af året baseret på Royal FloraHollands tilgængelighedsdatoer. Formålet med kampagnen "365 dage med blomster" er i fællesskab at udvikle salgsmuligheder for blomsterhandlere.
Samarbejde? hello@365daysofflowers.com Vi kan kontaktes på .